DOBRY DIETETYK℠
facebook

Centrum wiedzy

Zdjęcie w artykule

Cudowne fakty o awokado

Awokado zawiera 18 kluczowych aminokwasów niezbędnych dla organizmu. W przeciwieństwie do produktów mięsnych, białka zawarte w awokado są dużo bardziej lekkostrawne, głównie za sprawą równie wysokiej zawartości błonnika.

Awokado zawiera dużo cholesterolu! Chodzi na szczęście o tzw. dobry cholesterol, czyli HDL (w przeciwieństwie do złego LDL). Dobry cholesterol chroni m.in. przed spustoszeniami powodowanymi przez wolne rodniki. Awokado zalecane jest m.in. osobom cierpiącym na miażdżycę czy nadciśnienie.

Awokado zawiera karotenoidy - wśród nich popularne i medialne beta-karoten, alfa-karoten oraz luteinę. Dostarczają one naszemu organizmowi m.in. witaminę A, która odpowiada m.in. za zdrowie naszego wzroku.

Nie tylko oczy, ale również i nasze serce będzie nam wdzięczne za dostarczenie nienasyconych kwasów tłuszczowych (ponad 12% zawartości).

Unikalna kombinacja witamin C oraz E, karotenoidów, selenu, cynku i kwasów omega-3 pomaga zapobiegać i łagodzić stany zapalne. Stąd awokado poleca się m.in. przy osteoporozie czy stanach reumatycznych.

Najbogatszą i najpełniejszą wiązankę korzystnych substancji otrzymamy z owoców, które nie są zbyt dojrzałe (zwykle można to wyczuć ręką, gdyż owoc taki jest bardzo miękki).